rejestracja w fit.plrejestracja
crosscore zumba fitness taniec poradnia dietetyczna super Pani twardziel sex i przemoc drabina jakuba fitness projektowanie stron internetowych

Śmiej się, a będziesz zdrowy

Przysłów traktujących o śmiechu jest wiele, ale naprawdę ważne i prawdziwe jest tylko jedno: śmiech to zdrowie. Nieważne, czy wywołany dobrym dowcipem, czy humorystyczną sytuacją, ma on ogromny wpływ na naszą kondycję zdrowotną i umysłową

http://www.fit.pl/zdrowie/smiech_to_zdrowie,121,16,16,799,2923,0,0,0.html|Śmiech to zdrowie|| http://www.fit.pl/uroda/usmiechnij_sie,110,14,14,1154,3615,0,0,0.html|Uśmiechnij się!|| http://www.fit.pl/zdrowie/7_sposobow_na_stres,6,16,16,777,778,781,0,0.html|7 sposobów na stres|| http://www.fit.pl/filmy/smiech_to_zdrowie/1.htm|Śmiech to zdrowie(filmy)

Śmiech to zdrowieŚmiech powstaje w centralnym układzie nerwowym. Jest to spontaniczna i niezależna od nas reakcja na bodźce zewnętrzne. Poprawia krążenie krwi, dzięki czemu organizm przyswaja większą ilość tlenu, ale także aktywizuje

mięśnie brzucha

i twarzy. Wpływa korzystnie na samopoczucie i rozładowuje napięcie.

Co sprawia, że jednym śmiech przychodzi z łatwością, a inni ukrywają go pod maską powagi?

Naukowcy odkryli, że za poczucie humoru odpowiada płat czołowy w mózgu, który jest bardzo aktywny podczas śmiechu. Charakterystyczny odgłos, towarzyszący wesołości (ha ha ha) to efekt rytmicznych skurczów mięśni. Dźwięk powstaje w krtani, a jego barwa zależna jest od ułożenia podniebienia, warg i języka.

Poczucie humoru to element więzi społecznej. Okazuje się, że w towarzystwie człowiek śmieje się 30 razy częściej niż w samotności. Możliwe, że dlatego osoby stroniące od przebywania w większej grupie, często uważane są za nudziarzy.

Z psychologicznego punktu widzenia częsty śmiech zwiększa pewność siebie i pomaga przezwyciężyć wrodzoną nieśmiałość. Ludzie z poczuciem humoru są dużo lepiej odbierani przez społeczeństwo. Łatwiej budzą zaufanie, dlatego 96% szefów amerykańskich firm woli zatrudnić wesołka niż poważną osobę. W Europie Zachodniej pracodawcy coraz częściej wysyłają swoich pracowników na specjalistyczne kursy rozwijające kreatywność poprzez naukę śmiechu.

Proces śmiechu to przedmiot badań wielu naukowców, a efektem pracy jednego z nich, Amerykanina Igora Krishtafovicha, jest wzór na wywołanie śmiechu:

HE = PI x C/T + BM

Gdzie:

PI - zaangażowanie osobiste
C - podświadomość żartu. Najwyższy poziom podświadomości żartu to czas 1 do 2 sekund, w którym publiczność rozwiąże skonstruowany przez nas problem.
T - czas opowiadania żartu (jego długość). Im dłuższy żart, tym mniejszy efekt.
BM - nastrój/podłoże żartu.
HE - efekt humorystyczny.

Istnieją cztery stopnie zaawansowania śmiechu.

I stopień – to poważny wyraz twarzy, którą cechuje emocjonalna radość życia. Nie pojawia się jednak grymas uśmiechu.

II stopień - pojawia się wyraźny uśmiech i subtelny chichot.

III stopień – głośny śmiech. Dzieci cieszą się z szeroko otwartą buzią, a dorośli często zakrywają swoją twarz dłońmi. Śmiech jest niekontrolowany i trudno go zakończyć.

IV stopień - śmiechowi towarzyszą łzy, pojawiają są, przechodzą przez całe ciało. Taki śmiech ma najlepsze właściwości zdrowotne.

A oto 13 sposobów psychologa Steva Wilsona, aby się rozweselić i być zdrowszym:

1. Zdecyduj się na wyrażanie siebie, a nie na robienie wrażenia. Robienie wrażenia jest bezcelowe i sztuczne, podczas gdy wyrażanie siebie jest korzystne dla wszystkich. Śmiech to zdrowie

2. Rozpoczynaj każdy dzień ze śmiechem. Zbieraj wszystko to, co cię rozśmiesza. Rozpocznij tworzenie swojego dziennika humoru. Przejrzyj ciekawostki w dziale "Kultura i rozrywka".

3. Czytaj na głos dowcipy i śmiej się serdecznie. Dobry, zdrowy śmiech wymaga praktyki.

4. Kończ każdy dzień śmiechem bez względu na to jak bardzo był ciężki. Kontroluj liczbę swoich wybuchów śmiechu i spraw, aby ta liczba każdego dnia rosła.

5. Śmiej się z siebie każdego dnia. Zobaczysz, że to pozwala przełamywać lody, podczas gdy śmianie się z kogoś to budowanie murów.

6. Namaluj uśmiechniętą twarz, kwiatek, pocałunek bądź inny symbol, który sprawi, że poczujesz się radośniej. Namaluj go na ręce, policzku, bądź w innym miejscu i myśl o tym przez cały dzień.

7. Odkryj siłę zabawy. Zaangażuj się w zabawne aktywności z dziećmi, dorosłymi bądź zwierzętami tak często jak to tylko możliwe.

8. Znajdź inny sposób na robienie czegoś, co robisz każdego dnia. Obierz inną drogę do domu, wybierz inny sklep albo wypróbuj nowy przepis.

9. Spraw, aby twoje ćwiczenia były bardziej intensywne. Park, sala gimnastyczna, inna muzyka sprawią, że Twoje ćwiczenia fizyczne sprawiać będą większą frajdę.

10. Spójrz na siebie z innej perspektywy. Spójrz na siebie tak, jak widzi Cię Twój zwierzak. Dla przykładu, mój kot, Toast, postrzega mnie jako nieofutrzone źródło jedzenia, jako kolana relaksujące, jako wojennego przeciwnika w czasach kąpieli i generalnie jako biednego niewolnika. Często też spieramy się o to.

11. Jaką chciałbyś być przekąską, gdybyś mógł wybrać? I dlaczego? Napisz krótkie zdanie na ten temat i wpisz go w swój pamiętnik humoru.

12. Zapytaj siebie, co byłoby najmniej prawdopodobną rzeczą, jaką mógłbyś kiedykolwiek zrobić. I zrób to!

13. Nie próbuj być zabawny. Humor nie jest logiczny. Humor jest emocjonalny, irracjonalny i kreatywny.

www.fit.pl

tagi: śmiech to zdrowie
POZOSTAŁE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU:
Przepis na udany seks? Zwalniamy oddech i sięgamy do tantr
Przepis na udany seks? Zwalniamy oddech i sięgamy do tantr
3 sposoby na wzmocnienie poczucia własnej wartości
3 sposoby na wzmocnienie poczucia własnej wartości
Jak się NIE odkochać w partnerze? cz.2
Jak się NIE odkochać w partnerze? cz.2
Jak się NIE odkochać w partnerze? cz.1
Jak się NIE odkochać w partnerze? cz.1
Czym jest poczucie własnej wartości?
Czym jest poczucie własnej wartości?
Zawsze jest dobra pora na psychiczne wakacje
Zawsze jest dobra pora na psychiczne wakacje
Sztuka zabierania głosu
Sztuka zabierania głosu
Zrezygnuj z negacji – skup się na tym, co masz
Zrezygnuj z negacji – skup się na tym, co masz
Ruch na rzecz cierpliwości
Ruch na rzecz cierpliwości
„Ależ jestem gruba!” - Masz takie myśli? Uważaj!
„Ależ jestem gruba!” - Masz takie myśli? Uważaj!